Lehet, hogy a tűző napon ivott fél liter bor beszél belőlem ennyire őszintén Uber-ügyileg, de azért
- ha én nem adok számlát egy ügyfélnek, megbüntet a NAV
- ha (jogilag is) munkáltatóként balesetet szenved valaki az alkalmazottak/partnerek/ügyfelek közt, esetleg elpatkol, de nem volt biztosítva, szinte fix, hogy az ügyészség csinál ki
- ha pofátlanul, a bevételt jórészét kiviszem az országból, persze adózatlanul, akkor a sajtó csinál ki
- ha olyan aljasságokat építek egy sharing economyt valló alkalmazásba, ami magasabb árat kínál, ha az utas mobiljának akkuja merülőben van, "csak" a tech rovatok fognak osztani, de nagyon
- ha azzal érvelnék, hogy valaki nem lehetne közvetve alkalmazottam, mert újságíró, kaszával-kapával lehetne támadni diszkriminációra hivatkozva
Igen, a taxisok közt van egy rakás szar alak, de melyik szakmában nincs, aranyoskáim? Nem a megbízhatatlan, lehúzós taxitársaság az egyetlen opció a taxizásra. És még egy kínos kérdés: szerintetek az Uber, ha folytatta volna, nem kerül ugyanúgy monopol helyzetbe, de inkább szerepbe, mint a taxi anno és nem ugyanazok a problémák léptek volna fel, csak éppenséggel egyrészt sokkal gyorsabban, másrészt esélytelen lett volna szabályozni? #dehogynem!
Szóval tőlem elmehet az Uber a picsába.
Teljesen más lenne a helyzet, ha lenne mondjuk 10 teljesen hasonló, a piacon versengő szolgáltató, mint ahogy nincs.
Mielőtt valaki azt mondaná, hogy csak a piacellenes, retrográd kretén helyeken tiltják be az Ubert, előtte kicsit kutasson utána. Annyira azért nem kell, mondjuk a Wikipedia már külön szócikket szentelt neki.